Muhammed i bibeln

Vill be kristna öppna sina biblar eller logga in på www.bibeln.se Vilket som. spelar ingen roll.
Nu ska jag förklara Jesaja 42 till er och om hur Gud beskriver Muhammed(fvöh) och Islam. 

jes 42:1 
Detta är min tjänare som jag ger kraft,
min utvalde som jag har kär.
Jag låter min ande komma över honom,
han skall föra ut rätten till folket(engelska översättningar säger the Gentiles som betyder hedningar och det accepterar jag som meningen med "folket").

innan "kär"
muhammed kallas oftast för Guds tjänare och hans andra namn är Mustafa(den utvalde) men som vi vet så var alla profeter utvalda så detta kan vara för alla profeter också.
efter "kär"
alla profeter efter jakob(fvöh) som nämns i bibeln kom för israelerna och inte hedningarna. Detta också för Jesus(se matt 15:21-26 och 10:5-6 m.m.). Och Jesus(fvöh) stannade inte tillräckligt länge på jorden för att göra det. Men Muhammed(fvöh) var en Gentile(hedning) och han kom med budskapet och dom åt hedningarna först.

jes 42:2
Han ropar inte, han höjer inte rösten,
hans stämma hörs inte på gatorna.

Här används ordet "ropar inte" som gråta eller "klaga över missionen som Jag givit honom". (detta förklaras i vers 13)
Nu om vi läser Matt 26:39-42, så kan vi inte säga att Jesus(fred vare över honom) aldrig klagade.
Och om du läser om livet om Muhammed(fvöh) och historien om Islam så kan du inte hitta ett enda klagomål från Muhammed(fvöh) om det uppdrag Gud den allsmäktige givit honom.

jes 42:4
Han skall inte tyna bort eller knäckas,
innan han fört rätten till seger på jorden.
Fjärran länder väntar på hans undervisning.

Jesus(Fvöh) kunde inte avsluta hans uppdrag. Han föll och knäcktes(vi läser flera tillfällen i Nya Testamentet som förklarar hur Jesus inte kunde sätta dom här på jorden, för att hans efterföljare var några och dom hade liten lojalitet). Hans efterföljare svek honom och hflydde på den tiden då romarna kom för att arrestera Jesus(fvöh). Och Jesus han själv säger "Mitt rike är inte på denna jord, om mitt rike var på denna jord, så skulle mina tjänare kämpa, så att jag inte skulle bli levererad till Judarna" john 18:36

Men Muhammed(fvöh) etablerade en stat och nation som var styrd med hjälp av hans lagar och undervisning från Gud. Därför förde han rätten till seger och han blev inte heller knäckt.
Här säger Gud att Fjärran länder väntar på hans undervisning. Detta betyder att han (den nya profeten) skall hämta en ny lag. Men om vi läser från Bibeln igen Matt 5:17 så säger Jesus
Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna.
Jag har inte kommit för att upphäva utan för att uppfylla.

Men Muhammed(fvöh) kom med en ny lag.

jes 42:7-8
Du skall öppna de blindas ögon
och befria de fångna ur fängelset,
ur fängelsehålan dem som sitter i mörkret.
Jag är Herren, detta är mitt namn.
Jag delar inte min ära med någon,
inte min berömmelse med gudabilder.

"öppna de blindas ögon". Om vi läser vers 19 så förstår vi att ordet "blind" används som uttryck.
Alltså att han kommer visa folket de saker som dom ej visste och han kommer visa folket hur man ska förstå Gud och Hans budskap.
"fängelse" används som uttryck också. Om en ande inte vet om Gud och inte lyder Honom, då är den anden i fängelse med Satan. Och genom att acceptera Enigheten av Gud och lyder honom så kommer den själen bli fri från Satan.(se vers 8)

Genom att läsa detta kommer vi till det faktum att Gud inte talar om Jesus(fvöh) utan Muhammed(fvöh). För att Jesus(fvöh) kom till Israels folk och dom hade inte gudabilder eller idoler. Men Muhammed(fvöh) kom under Jahilliya(ignorans) tiden av Araberna och förstörde gudabilderna.(se vers 17)

jes 42:10-12 (läs noga)
Sjung till Herrens ära, sjung en ny sång,
sjung hans lov över hela jorden.
Må havet brusa och allt det rymmer,
fjärran länder jubla och de som bor där.
Må öknen och dess städer ropa,
byarna där Kedar bor.
Må folket i Sela glädjas,
höja jubelrop från bergens krön.
Ge Herren äran,
lovprisa honom i fjärran länder!

Om du vill höra den nya sången, var vänlig och lyssna på någon som sjunger ur Koranen.
Kedar är son av Ismael(fvöh) (se 1 moseboken 25:13-16) och har ingenting med Jesus(fvöh) att göra. Denna vers(11) pratar inte om Jesus(fvöh) utan om Muhammed(fvöh). Som ni vet är Muhammed(fvöh) en ättling till Abraham(fvöh) genom Ismael(fvöh).
Städerna som Gud nämner i Bibeln är Teman, Medina, Mekka etc. Och om du observerar Muslimernas ritual så kommer du se att Mekka och Medina höjer jubelrop och folk ropar och lovprisar Gud från toppen av bergen, speciellt Arafat bergen. Och Sela är sten staden i Jordanien. Stenen är den sten som Gud sände ner till Adam från himmelen, och den är vid sidan av Kaba. Som ni vet så vandar Muslimer runt stenen 7 gånger och kysser stenen medan dom lovprisar Herren.

Om jag får tilläga så kan du se detta i varje Muslimskt land(fjärran länder), när folk ropas till bönen och när Adhan(böneropningen från Moskén) hörs så kan man höra den från andra städer. Ickemuslimer kanske inte förstår hur får ropning från Moskén lovprisar Gud. Här är "översättningslyricsen"

Allah är Störst, Allah är Störst
Allah är Störst, Allah är Störst
Jag är vittne till att det inte finns någon gud utom Allah
Jag är vittne till att det inte finns någon gud utom Allah.
Jag är vittne till att Muhammed är Hans budbärare
Kom till bönen, kom till bönen
Kom till frälsning, kom till frälsning
Allah är störst, Allah är störst
Det finns ingen gud utom Allah.

Så denna vers har ingenting med Jesus att göra. Islam gör allt som versen sade.

jes 42:16-17
Jag skall leda de blinda på vägen,
föra dem längs okända stigar.
Mörkret framför dem gör jag till ljus,
oländig mark blir jämn.
Det jag nu har sagt skall jag göra,
jag viker inte från det.
I djupaste skam tar de till flykten,
de som förtröstar på gudabilder
och säger till beläten: "Ni är våra gudar."

Som Gud säger ovan, Han sände inte Araberna till hedningarna tills Muhammed(fvöh) som i vers 22. Tills Muhammed(fvöh) så avgudade Araber idoler, dödade spädbarn som var flickor, drack alkohol, spelade hasardspel etc. Allah nedsände Koranen och Muhammed(fvöh) som guiding för dom och gjorde oländig mark(nämnd ovan) jämn.
Och vers 17, Detta var precis det hedniska araberna gjorde, när dom hörde att buskapet givits Muhammed(fvöh) av Gud. Så gav dom pengar, myndighet till deras land osv. men profeten Muhammed accepterade inget av dom. Dom skämdes, för att dom trodde att alla andra Araber skulle driva med dom, och dom vände sig till gudabilder och frågade efter hjälp från dom.

Denna vers har ingenting med Jesus(fred vare över honom) att göra.

Jag vill avsluta med att citera ur bibeln och tillägna detta till ickemuslimer, till dom som läser bibeln och inte förstår vad Gud vill säga. Till dom som förvränger Guds ord blint. Och läser dom här verserna utan att förstå att Gud talar om Muhammed och Islam.

jes 42:18
Ni döva, lyssna!
Ni blinda, se!

jes 42:19
Vem är blind om inte min tjänare,
vem är så döv som budbäraren jag sänder?
Vem är lika blind som min utsände,
lika döv som Herrens tjänare?

Gud säger, Vem är blind eller döv? Min tjänare(Muhammed) eller du?

jes 42:20 

Han ser mycket, men bryr sig inte om det,
hans öron är öppna, men han lyssnar inte.

Kristna tror att Muslimerna inte ser den rätta vägen(blinda). NOTERA att kristna inte förstod att hela jesaja 42 talade om Islam.

Sammanfattning: Jesaja 42 beskriver Profeten Muhammed.

Eller önskar ni inte att Gud skall ge er Sin förlåtelse? Gud är ständig förlåtande, barmhärtig. (Koranen 24:22)
Be Honom om förlåtelse för synder..'' (Koranen 47:19)
Han är allsmäktig med alltid beredd att förlåta. (Koranen 35:28)
”Men Jag ger förvisso den full förlåtelse som ångrar sig, antar tron och sedan lever ett rättskaffens liv och följer vägledningen.” (Koranen 20:82)

Frid vare med er alla och hoppas ni har fått kunskap! Ameen

Kommentarer
Postat av: Erik

Kan tipsa dig om filmen religulous.

Du kanske inte uppskattar budskapet, men intressant och kul film.

2009-05-20 @ 20:52:45
URL: http://johanerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0